Υποδράση 1η

πΕΡΙΓΡΑΦΗ

Σκοπός της 1ης υποδράσης ήταν η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών για την μελέτη και την υλοποίηση ενός συστήματος αυτόνομων φωτοβολταϊκών λαμπτήρων φωτισμού για τον εξωτερικό χώρο της σχολικής μονάδας.

Μετά από προσεκτική μελέτη του εξωτερικού χώρου εγκαταστάθηκαν με την βοήθεια ειδικευμένου προσωπικού τέτοιοι λαμπτήρες LED 170W και ένας προβολέας σε συγκεκριμένα σκοτεινά σημεία του κτιρίου της σχολικής μονάδας για καλύτερη φύλαξη και εποπτεία του χώρου αλλά και για την βελτίωση του φωτισμού όλης της περιοχής που ήταν κατά κανόνα σκοτεινή.

Οι λαμπτήρες δρόμου είναι πλήρως λειτουργικοί σήμερα με συσσωρευτές που τροφοδοτούνται από αυτόνομα ηλιακά πάνελ. Τα οφέλη ήταν πολλαπλά για την ομάδα :

Τα μέλη συνεργάστηκαν για την επίτευξη ενός κοινού στόχο και αντιλήφθηκαν έννοιες σχετικές με την ηλιακή ενέργεια και τις ΑΠΕ.

Απέκτησαν τεχνική  εξειδίκευση σε θέματα που αφορούν ήπιες μορφές ενέργειας, αλλά και νέες τεχνολογίες.

Παράλληλα ενίσχυσαν δεξιότητες επικοινωνίας, παρουσίασης και συνεργασίας.

Στα πλαίσια αυτά έγινε απο τους μαθητές, έρευνα σχετική με τις ΑΠΕ και την ηλιακή ενέργεια και παράχθηκε ψηφιακό υλικό, (όπως παρουσιάσεις, εννοιoλογικοί/νοητικοί χάρτες κλπ) που ¨είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας, στην επιλογή του μενού «Ψηφιακό Υλικό«.

Υποδράση 2η

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκοπός της υποδράσης αυτής είναι να αποδειχθεί πως μπορεί να γίνει καλύτερη αξιοποίηση ενός φωτοβολταϊκού συστήματος με την χρήση της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών.
Η ομάδα έργου μετά από μελέτη του χώρου εντόπισε τα σημεία εντός της κτιριακής υποδομής που έγιναν οι εγκαταστάσεις των πάνελ, των συσσωρευτών και της καλωδίωσης.
Κατόπιν προχώρησε και υλοποιήθηκε η εγκατάσταση των πάνελ στην στέγη και το κύκλωμα συσσωρευτών, του ρυθμιστή φορτίου και του inverter AC/DC σε ειδικό χώρο που φυλάσσεται εντός του κτιρίου.

Επίσης είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, κατά την διάρκεια εκτέλεσης της υποδράσης αυτής έγιναν καινοτόμες τεχνολογικά δράσεις με στόχο την διασύνδεση του Φ/Β συστήματος με το τοπικό δίκτυο υπολογιστών του εργαστηρίου πληροφορικής της σχολικής μονάδας. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές του εργαστηρίου, μπορούν εφεξής, να υλοποιήσουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν την άντληση στατιστικών στοιχείων από το Φ/Β σύστημα, τον έλεγχο και την παρακολούθηση καλής λειτουργίας του. Για την επίτευξη των παραπάνω, από τεχνικής πλευράς :

  • Χρησιμοποιήθηκε η ασύρματη διασύνδεση μέσω κινητού τηλέφωνου και του wifi module του Φ/Β συστήματος με to app EPEVER PAIR ( δείτε https://www.youtube.com/watch?v=mzlIBzhBDmY )
  • Χρησιμοποιήθηκε η ασύρματη σύνδεση από το wifi module του συστήματος στον δρομολογητή του εργαστηρίου και στη συνέχεια με προσομοίωση λειτουργίας σειριακής θύρας σε τοπικό επίπεδο από κάποιον ή από όλους τους υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής, έγινε πραγματικότητα, η άντληση των δεδομένων μέσω πόρτας της IP διεύθυνσης του wifi module του συστήματος. Για τον λόγο αυτό, στην δεύτερη αυτή περίπτωση εγκαταστάθηκε και λειτουργεί στους υπολογιστές το λογισμικό Solar Station Monitor της EPEVER (δείτε https://www.youtube.com/watch?v=-UYNdrRvZUk ) . Κάποιες φωτογραφίες, στιγμιότυπα και στοιχεία για όλα αυτά έχουν αναρτηθεί στην επιλογή του μενού «Ψηφιακό Υλικό«.

Υποδράση 1η:Εικόνες από την εγκατάσταση των ηλιακών λαμπτήρων δρόμου σε εξωτερικούς χώρους του κτιρίου της σχολικής μονάδας.

Υποδράση 2η: Εικόνες από την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών πάνελ στην στέγη και του εξοπλισμού (μπαταρίες, inverter, ρυθμιστές, αισθητήρες φωτός κλπ) σε εσωτερικό φυλασσόμενο χώρο.

Design a site like this with WordPress.com
Ξεκινήστε